Vilkår og betingelser
Kjøpsbetingelser
Vilkår for kjøp
Når du handler hos oss på 2rom.no, godtar du kjøpsbetingelsene våre. Derfor er det viktig at du leser vilkårene nøye før du gjennomfører kjøpet ditt. Videre i teksten finner du informasjon om hva som gjelder når du som forbruker handler i nettbutikken vår på www.2rom.no.
Du som kunde er det viktigste vi har, og vi vil derfor gjøre betingelsene våre så gunstige for deg som mulig.
Generelle betingelser
Kjøpsbetingelsene gjelder når du som kunde handler av oss på www.2rom.no eller hos en av våre interiørkonsulenter. For å kunne handle må du akseptere disse kjøpsbetingelsene og godta at 2rom.no kan behandle og lagre personopplysningene dine. Ved å fullføre kjøpet godtar du våre kjøpsbetingelser.
Kjøpsavtale
En avtale om kjøp inngås mellom 2rom.no (forhandler) og deg som kunde (forbruker) når du har gjennomført et kjøp og en ordrebekreftelse er sendt til din angitte e-postadresse. Ordrebekreftelsen betyr at vi har godkjent kjøpet og at det er utarbeidet en bindende avtale om kjøp. Bestillingen er knyttet til en betalingsforpliktelse.
Hvis du har spørsmål eller trenger hjelp med å bestille, er du alltid velkommen til å kontakte kundeservice på e-post kundeservice@2rom.no
Ordrebekreftelse
Når du har bestilt varene dine, sendes en bekreftelses-e-post til e-postadressen du oppga ved ditt kjøp, denne bekrefter at vi har mottatt bestillingen din. Ordrebekreftelsen fungerer også som din kvittering og kan være bra å spare på ved en eventuell kontakt med vår kundeservice. Det er viktig at du som kunde sjekker at ordrebekreftelsen stemmer overens med kjøpet du har foretatt.
Priser
Vi forbeholder oss retten til kontinuerlig å endre informasjon og priser på alle varer i vårt sortiment og deretter korrigere feilaktig prissetting uten forvarsel.
Vi forbeholder oss retten til å gjøre trykkfeil i pris- og produktinformasjon eller i annen kommunikasjon.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere feilaktige bestillinger. Alle kampanjer er gyldige så lenge det er nok varer på lager eller så lenge kampanjen er gjeldende med mindre annet er spesifisert i beskrivelsen.
Vi forbeholder oss retten til å gjøre prisjusteringer, avslutte salg, lagerdifferanser, tekniske problemer, endringer i tekniske spesifikasjoner og eventuelle trykkfeil på nettsiden vår eller i våre annonser.
Det er viktig å merke seg at prøver og bilder ikke kan garantere at produktets eksakte utseende og art blir gjengitt. Farge - og materialgjengivelsen kan variere mellom bilde og virkelighet, produktprøver er veiledende. Prøver av naturlige materialer som treverk og spesielt stein kan variere mer eller mindre mellom forskjellige materialemner.
Betaling
Når du handler på nettsiden vår, kan du velge å betale med kort (Visa/Mastercard/American Express) og faktura (14 dager), delbetaling eller direkte betaling via Klarna og Vipps. Når du betaler via Klarna, kan du se kjøpsbetingelsene, som du finner på www.klarna.com/no/vilkar/. Du kan lese om Vipps her: https://vipps.no/
100 % prisgaranti
Vi ønsker å tilby design til riktig pris, og derfor har vi 100 % prisgaranti.
Hvis du finner den samme varen til en lavere pris hos en annen forhandler, matcher vi den. På denne måten kan du føle deg trygg på at du alltid får en konkurransedyktig pris når du handler hos oss.
Vår prisgaranti på 100 % betyr at hvis du har funnet en vare til en lavere pris enn det vi selger den for, vil vi gi samme pris som en annan forhandler. Prisgarantien gjelder alle forhandlere i Norge.
For at prisgarnatien skal gjelde er det en forutsetning er at varen må være ny, en original fra original leverandør. Vi må kunne verifisere at varen har nøyaktig samme design, materiale og størrelse osv. Den må selges gjennom en autorisert forhandler. Prisen inkluderer tilsvarende fraktalternativer.
Varen kan ikke inngå i en midlertidig kampanje.
Prisgarantien krever gyldig dokumentasjon. Gyldig dokumentasjon er for eksempel et gjeldende tilbud eller en direkte lenke til en annen forhandlers nettside der den lavere prisen vises. En redigert e-post gjelder ikke, men da må den originale e-posten videresendes. Prisgarantien dekker ikke tidligere/utløpte kampanjer.
Det er en kriminell handling å manipulere et dokument.
Husk å kontakte oss på kundeservice@2rom.no angående garantien før du kjøper, prisgarntien gjelder ikke allerede bestilte ordrer.
Leveringstider
I sesonger med høyt trykk kan leveringstiden være lengre.
For bestillingsvarer er leveringstiden vanligvis lengre. Vær oppmerksom på at leveringstidene vi kommuniserer på nettsiden vår er estimater fra leverandørene våre og kan derfor endres. Husk at bestillingsvarer blir laget på bestilling etter dine spesifikke ønsker (f.eks. en farge på en vare, et valgt møbeltrekk på en sofa eller lignende), og det er først etter at leverandørens fabrikk har mottatt bestillingen din at de kan gi oss med en omtrentlig leveringsuke.
Merk imidlertid at denne uken også kan endres.
Kontakt oss gjerne på kundeservice@2rom.no for å få oppdatert leveringstid på din ordre.
Vi reserverer oss mot eventuelle forsinkelser i produksjonen fra leverandører, eller forsinkelser i transport. Dette er omstendigheter vi dessverre ikke kan kontrollere. Det er imidlertid viktig for oss at du som kunde skal motta varene dine innenfor det angitte estimerte intervallet og vi jobber aktivt sammen med våre leverandører for å etterleve dette.
Leveringstid kan variere i løpet av året. I perioder med høyt trykk i fabrikkene har leveringstiden en tendens til å være lengre enn normalt. Sommer, påske og jul kan også påvirke leveringstiden, da noen fabrikker er stengt i perioder rundt ferieavvikling / helligdager. Vi kan derfor aldri garantere leveringstider, da leveringstidene generelt er utenfor vår kontroll.
Angrerett
I henhold til loven (2005: 59) om avtaler utenfor forretningslokaler har du som forbruker rett til å kansellere kjøpet ditt innen 14 dager etter at du har mottatt varene.
Angreretten er gitt at varen din ikke er spesialbestilt spesielt for nettopp deg, eller at du har brukt/montert produktet, mer om unntak fra angreretten kan du lese under punktet "Unntak fra angreretten".
Hvis en vare ikke er en bestillingsvare, dekkes den alltid av angreretten. Angreretten gjelder bare privatpersoner, ikke næringvirksomhet.
For at angreretten skal gjelde, må produktet returneres i ubrukt tilstand og i uskadet originalemballasje sammen med emballasjen det kom i. Produktet må ikke ha blitt brukt. Det er viktig at du åpner pakken forsiktig slik at emballasjen eller produktet ikke blir skadet. I tilfeller der varen er forseglet, må den være ubrutt, og varen må ikke være montert. Hvis du ønsker å bruke din angrerett, må du kontakte kundeservice før du returnerer en vare. Din ordrebekreftelse må skrives ut og sendes sammen med varen.
Returadresse er:
Nimber AS
Borgeskogen 4
3160 Stokke
Det er viktig at du er inneforstått med at produktet er i kundens eie til vi har mottatt returen, derfor er det også viktig at produktet ikke blir skadet under forsendelse. Pakken må pakkes nøye. Kunden er ansvarlig for eventuelle skader under transport når varen sendes tilbake til oss. Vi anbefaler å sende sporbare pakker for din egen sikkerhet.
Merk at returen må sendes direkte til vårt lager, ikke til et utleveringssted / pick up point. Hvis du har spørsmål angående angrerett/retur, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice. Fraktkostnader og ekspedisjonsgebyrer for returforsendelsen står du som kunde ansvarlig for.
Unntak fra angreretten
Et unntak fra angreretten er hvis varen din er en bestillingsvare, dvs. den er bestilt spesielt til deg og/eller produsert i henhold til dine spesifikke ønsker. Hvis varen din er definert som «bestillingsvare» betyr det per definisjon at den er spesialbestilt og produsert i henhold til din spesifikke bestilling. Alle varer som kalles «bestillingsvarer» dekkes dermed ikke av åpent kjøp eller bytterett med mindre annet er avtalt.
Når du mottar varen må du som kunde selvfølgelig inspisere varen for å fastsette tilstanden og funksjonen, men hvis du har brukt eller montert varen og kastet eller ødelagt originalemballasjen, gjelder ikke angreretten. Det er derfor viktig at du åpner pakken nøye slik at emballasje eller varer ikke blir skadet. I tilfeller der varen er forseglet, må den være ubrutt, og varen må ikke være / ha vært montert.
Refusjon
Ved et kansellert kjøp vil vi refundere det samme beløpet som du som kunde betalte for varen minus eventuelle returkostnader som ovenfor. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager fra dagen vi mottar returen av varen til refusjonen er gjort. Refusjonen skjer via den samme betalingsmetoden som ble brukt da du kjøpte varene.
Hvis det viser seg at varen er redusert i verdi på grunn av at du har brukt den eller håndtert den i større grad enn nødvendig for å fastsette varens egenskaper og funksjoner, har vi rett til å trekke dette fra refusjonsbeløpet.
Hvis du har brukt betalingsmetoden faktura eller delbetaling gjennom Klarna, er det viktig at du betaler fakturaen for å unngå eventuelle purregebyrer. Beløpet vil bli refundert når vi har mottatt, sjekket og registrert returen til vårt lager.
Frakt og levering
Fraktmetodene som tilbys varierer avhengig av hvor omfangsrik bestillingen din er og hvor du er i Norge. Store møbler kan leveres på en pall av en valgt speditør. Ved hjemlevering leveres varene til tomtegrensen/fortauskanten (ikke bæring). Hvis du trenger hjelp til bæring kan du kontakte kunderservice@2rom.no så hjelper vi deg med å avtale dette på forhånd med transportøren.
Forsendelser som ikke blir hentet eller mottatt
Du som kunde er ansvarlig for at det er en mottaker som kan godkjenne leveransen til avtalt leveringstid. Hvis du ikke er på stedet for å motta leveransen.
Hvis du som kunde ikke henter varen din fra leveringsstedet til tross for påminnelser, ikke var tilgjengelig for å motta leveransen eller kunne nås på det angitte telefonnummeret, oppga feil informasjon med navn, adresse eller kontaktinformasjon, eller hvis du nektet å motta leveransen, vil forsendelsen bli returnert til oss av transportøren.
Pakken din ligger normalt på postkontoret i 14 dager før den sendes tilbake til vårt lager. Hvis en uinnløst pakke returneres til oss, vil du bli belastet et gebyr på NOK 399 som vil bli trukket direkte fra det refunderte beløpet. Hvis varen din ikke er dekket av angreretten og ikke er godkjent for retur av oss, vil vi kontakte deg for et nytt leveringsforsøk på varen din.
Transportskader
2rom er ansvarlige for skader som har oppstått under transport eller levering til deg som kunde. Når du mottar leveransen, er det ditt ansvar som kunde å sjekke om pakken er skadet før du signerer følgeseddelen. Sjekk alltid forsendelsen nøye umiddelbart ved levering. Undersøk ytre og indre emballasje og kartonger som varene kommer i. Hvis pakken eller varen din er skadet, må dette noteres direkte på følgeseddelen og dokumenteres med bilde og tekst.
Ta bilder av: Ytre og indre emballasje, medfølgende fraktbrev fra transportøren, varen du mottok. Beskriv saken din og send bildene til kundeservicepå kundeservice@2rom.no innen 24 timer etter at du mottok varen. Dette vil hjelpe oss med å håndtere saken raskere. Oppbevar originalemballasjen som produktet kom i. Produktet må ikke brukes før videre varsel.
Reklamasjon
I henhold til Forbrukerkjøpsloven (1990: 932) har du som kunde rett til å reklamere på produksjonsfeil (skjulte mangler) innen 3 år etter at du har mottatt produktet. Retten til å reklamere gjelder originalfeil, ikke feil som har oppstått som et resultat av uforsiktig håndtering, håndtering av feil, slitasje eller at vedlikeholdsinstruksjoner ikke er fulgt.
Reklamasjon på en synlig feil må komme med en gang når du oppdager feilen eller innen rimelig tid. 2rom er ikke ansvarlig for mangler i produktet som har oppstått som et resultat av uforsiktig håndtering eller at vedlikeholdsinstruksjoner ikke er fulgt. Emballasjen må lagres og dokumenteres.
Hvis du ønsker å reklamere på et produkt, må du kontakte oss på kundeservice@2rom.no.
Produkter i natur materiale
Mye av varene vi selger er laget av natur materialer som stein, tre, skinn, metall og mer. Naturlige materialer variereri utseende, størrelse og struktur fra produkt til produkt. Dette er helt naturlig. Dette inkluderer blant annet kvister, fargevariasjoner, strukturelle forskjeller, marmorering, kalkstein, merker og arr i naturskinn. Disse naturlige variasjonene er egenskaper som designeren ofte har til hensikt å opprettholde eller på annen måte forbedre som en del av designet og ikke utgjør en gyldig grunn for reklamasjon.
For at naturlige materialer skal opprettholde god kvalitet over tid, må vedlikeholdsrådene for det gitte materialet følges. I tilfeller skader og slitasjer som følge av at disse instruksjonene ikke følges, kan vi dessverre ikke reklamasjon på.
Avbryt et kjøp av bestillingsvarer
Hvis du ønsker å kansellere et allerede gjennomført kjøp av en spesialbestilt vare, skal vi gjøre alt vi kan for å hjelpe deg med dette. En avbestilling av slike varer bør gjøres innen 24 timer fra bestillingstidspunktet for å sikre at spesialbestillingen din ikke er gått i produksjon hos leverandøren. I noen tilfeller kan det være mulig å kansellere kjøpet ditt selv etter 24 timer, men bare forutsatt at vi igjen kan kansellere kjøpet fra leverandøren. Hvis det medfører kostnader for oss å avbryte etter at produktet har begynt å produseres, forbeholder vi oss retten til å trekke dette fra det refunderte beløpet.
Vi garanterer ikke leveringstider, men formidler bare leverandørens omtrentlige leveringstid. Leveringstid varierer og er basert på hvor mye en leverandør har å gjøre i fabrikken sin til enhver tid. Det at leveransen tok lengre tid enn estimert, er vanligvis ikke grunn til å kansellere et kjøp av en bestillingsvare.
Vi vil alltid gjøre alt som står i vår makt for at du som kunde skal få varene dine levert i tide. Vi kan dessverre ikke ta ansvar for forsinkelser som følge av ekstraordinære hendelser eller omstendigheter som er utenfor vår kontroll, og som vi ikke kunne ha forutsett. Dette inkluderer blant annet naturkatastrofer, streiker, kriger, opptøyer, blokkeringer, myndighetsintervensjon, branner, eksplosjoner, boikotter og andre force majeure-lignende omstendigheter som påvirker forsinkelser hos leverandører og/eller levering.
Personopplysninger
Denne personvernerklæringen gjelder alle forretningsprosesser i 2rom Norge AS, heretter benevnt som Behandlingsansvarlig. Erklæringen gir informasjon om databehandling utført av Behandlingsansvarlig og bestemmer formålet og virkemidlenefor behandlingen samt databehandling vi gjør på vegne av våre kunder basert på deres instruksjoner. Behandling av personlige data er nødvendig for at vi skal kunne ivareta våre kontraktsforpliktelser og betjene deg som kunde. Personlig data kan også benyttes til følgende formål: Salg, kontakt med kundeservice, markedsføring, informasjon, bokføring. Ved markedsføring på e-post/sms innhenter et eksplisitt samtykke på forhånd. Ved å gi oss dine personlige opplysninger, godtar du praksis og vilkår som er beskrevet i denne personvernerklæringen. Om du har innsigelser med hensyn til vår behandling av personvern har du også anledning å klage til Datatilsynet.
Behandlingsansvarlig:
2rom Norge AS
Bygdøy Alle 68
0265 Oslo
E-post: post@2rom.no
Personvernombud:
E-post: post@2rom.no
Opplysninger som innhentes
Opplysninger kan registreres og lagres når du registrerer deg på www.2rom.no, når du er i kontakt med salg og support enten via e-post, chat eller når du bruker våre tjenester.
Hvor lagrer vi informasjon om deg – og hvor deler vi informasjonen om deg med andre?
Vår ehandelsplattform er levert av Mystore.no AS og data lagres i deres skytjenester hos Amazon Cloud Services(AWS) sitt datasenter i Irland.
Underleverandører
Behandlingsansvarlig benytter seg også av tjenester levert av 3. Part. Her er en oversikt over underleverandører hvor informasjon kan lagres:
Vipps:
Om en betaler med Vipps i nettbutikken (eller vår fysiske butikk) vil ditt telefonnummer sendes til Vipps for videre identifikasjon.
Klarna:
Om en betaler med Klarna i nettbutikken vil personlig informasjon som e-post, navn, adresse, personnummer deles med Klarna for kreditt.
Gsuite by Google:
Gsuite by Google benyttes blant annet til håndtering av e-post, dokumenter (G Disk). Informasjon lagres i disse systemene og e-postkorrespondanse ellerdokumenter kan være lagret hos Gsuite by Google.
Mailchimp:
Mailchimp benyttes for e-postmarkedsføring eller utsendelse av nyhetsbrev. Navn og e-post kan deles med Mailchimp.
Google Analytics:
Google Analytics benyttes for analyse av trafikk. IP-adresser og besøksmønster lagres.
Bring:
Vi sender pakker med Bring og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.
Kommunikasjon gjennom e-post og sms
Som kunde vil du motta kunne motta e-post og sms rundt ditt kundeforhold. F.eks vil vi sende deg e-post/sms relatert til ordrer du har lagt inn, sms med sporingsnummer, glemt passord, informasjon rundt din kundekonto, ol. Dette er definert som berettiget interesse og det vil ikke bes om samtykke til. Vi benytter også e-post til markedsføring og kommunikasjon. Som kunde av behandlingsansvarlig vil du med jevne mellomrom motta nyhetsbrev så fremst du har gitt et aktivt samtykke til det. Det er mulig å melde seg av nyhetsbrev ved å klikke på avmeldingslinken i e-postene.
Innsyn og retting
Du har krav på innsyn i de opplysninger som er registrert om deg. Innsyn kan også fås ved å sende en henvendelse til post@2rom.no. Dersom de registrerte opplysninger ikke er riktige eller er ufullstendige, kan du kreve at opplysningene korrigeres i henhold til personopplysningsloven.
Oppbevaring og sletting
Opplysninger som ikke lenger er nødvendig for det formål de er laget for, slettes fra våre systemer.
Informasjon om bruk av informasjonskapsler.
En informasjonskapsel (cookie) er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi bruker informasjonskapsler blant annet til å huske din innlogging, passord i kryptert form, til å forbedre brukeropplevelsen og som en del av vår markedsføring mot nye kunder. Når du besøker våre tjenester, setter vi både midlertidige og varige informasjonskapsler. En midlertidig informasjonskapsel slettes ofte automatisk når du lukker nettleseren din, mens varige kan ligge på din maskin i opptil ett år. Om du ønsker å lære mer om informasjonskapsler kan http://www.aboutcookies.org benyttes.
Følgende informasjonskapsler er i bruk i våre tjenester
Bruk av våre butikkløsninger
Vi benytter informasjonskapsler til blant annet å huske deg som kunde og huske innhold i din handlekurv. Uten informasjonskapsler vil ikke en nettbutikk kunne fungere.
Bruk av Klarna Checkout
Når våre butikkløsninger benyttes sammen med Klarna Checkout settes det informasjonskapsler fra Klarna. Mer informasjon på https://www.klarna.com/no/cookies/.
Google Analytics
Google Analytics benytter informasjonskapsler for analyse av trafikk.
Google Adwords
Vi benytter oss av annonsering gjennom Google sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.
Facebook Pixel
Vi benytter oss av annonsering gjennom Facebook sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.
Samtykke i bruk av informasjonskapsler
I henhold til norsk lov har du automatisk samtykket i at vi lagrer informasjonskapsler på din datamaskin dersom du tillater dette gjennom innstillingene i din nettleser.
Ved et kjøp kan vi utføre en kredittvurdering og i visse tilfeller kan en kredittopplysning forekomme. Du får da en kopi av kredittopplysningen per post.
Personopplysninger behandles i henhold til personopplysningsloven. Vi håndterer personopplysninger for å kunne utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring.