Handlekurv


Handlekurven er tom

Sum total

0,-

Inkl.mva - eksklusiv frakt


Retur og reklamasjon

Bytting av varer kjøpt i nettbutikken 2ROM.no
Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse eller farge må du kontakte 2ROM innen kort tid. Det er viktig at byttet avklares med oss på e-post post@2rom.no eller telefon 99076000 slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt, farge eller størrelse er tilgjengelig på lager. Ved bruk av bytterett må varen være ubrukt, og merkelapper (hang-tags f eks) må ikke være fjernet fra produktet. Det kan utstedes en tilgodelapp om kunden ønsker det.


Reklamasjon
Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kjøpt gjennom 2ROM sin nettbutikk må kjøper innen rimelig tid gi 2ROM beskjed om dette via e-post eller telefon. Kunden må ta kontakt med 2ROM for å få tilsendt ferdig frankert returseddel. Produktet sendes kostnadsfritt tilbake, og ny vare vil bli tilsendt så fremt lagerbeholdningen tillater det.
Har kunden kjøpt produktet gjennom nettbutikken dekker 2ROM frakt til og fra ved behandling av reklamasjonsproduktet. Når reklamasjonen er godkjent refunderer vi kostnadene tilbake til din konto, eller sender kunden ny vare.


Angrerett
Du kan annulere kjøpet opptil 14 dager etter den dagen du mottar varen. Du må huske å sende eller avlevere varen i samme stand og i orginalemballasje innen fristens utløp. Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Kjøperen må gi 2ROM melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de
 foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.
Kjøper må som kunde selv betale for returfrakt. Angrerettloven gjelder ved alle kjøp forbruker foretar i 2ROMs nettbutikk.
 

Unntak fra angreretten:
Angrefrist gjelder ikke ved bestillingsvarer som produseres etter dine ønsker eller ved kjøp fra firma. Ved kjøp av et produkt som lages spesielt for deg og etter dine spesifikke ønsker, gjelder ikke angreretten. Eksempel på dette er om du bestiller en sofa, stol eller varer som ikke føres på lager, med et spesifikt stoff som så produseres etter produkt som lages etter dine ønsker.

Vennligst observer at angreretten ikke gjelder firma.

Legg likevel merke til følgende utdrag fra angrerettloven: ”Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Andrerettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).”

Ved bruk av angrerett må varen være ubrukt, og merkelapper må ikke være fjernet fra produktet. Brukes angreretten på varer som er betalt med rabattkupong/rabattkode/rabbaterte gavekort, er det beløpet du har betalt for varen og ikke varens salgspris, som refunderes. Ved retur og benyttelse av angrerett kan man altså ikke få refundert et høyere beløp enn det man har betalt for varen.
Ved kredittkortkjøp vil du få pengene refundert direkte til din konto for varer som er sendt i retur. Har du mottatt faktura trekker du fra beløpet for varen(e) på den mottatte fakturaen selv, da du ikke vil få tilsendt ny faktura.


Angre og endre på bestillingsvarer
Du kan fortsatt endre og eller avbestille din bestilling opptil 4 dager etter at du har foretatt bestillingen. Avbestiller du eller endrer du din bestilling senere enn 4 dager etter bestilling vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 30% av prisen på den endrede eller avbestilte varen.